Brändi ei ole ikuinen, vaan esimerkiksi muutokset toimintaympäristössä voivat kiillottaa tai mustata organisaation maineen ja julkisuuskuvan. Onko brändeille olemassa luovaa tuhoa? kysyy Oulun kauppakorkeakoulun brändimarkkinoinnin professori Saila Saraniemi ProComin ja Tiedetoimittajain liiton yhteisessä Oulun Plussa -viestintätapahtumassa torstaina 10. syyskuuta.
ProComin perinteisessä Oulun Plussa -tapahtumassa on tänä vuonna yhteistyökumppanina Suomen tiedetoimittajain liitto. Brändäys on tapahtuman teema, mutta sitä tarkastellaan myös journalismin näkökulmasta. Päivän aikana ääneen pääsevätkin niin ammattiviestijät, journalistit kuin markkinoinnin asiantuntijat.
Liiton jäsenet voivat hakea stipendiä joko paikan päälle Ouluun tai livestriimin katseluoikeutta.
Oulu-stipendi (n. 10 kpl) sisältää osanottomaksun sekä matkakulut kuittien mukaan (max 220 euroa). Striimi-stipendi (n. 15 kpl) sisältää livestriimi-tunnukset (+tallenteen).
Merkitse hakulomakkeeseen, kumpaa stipendiä haet. Stipendit kustannetaan valtaosin Kopiosto-korvauksilla.
Perustele, miksi haet stipendiä ja kerro toiminnastasi tiedeviestinnässä. Kaikille hakijoille ilmoitetaan 2.7. mennessä, ja stipendin saajat saavat samalla ilmoittautumisohjeet.
Haku päättyy su 28.6.20 – HAKULOMAKE on avoinna tässä osoitteessa
SYKSYLLÄ 2020 OULUN VIESTINTÄTAPAHTUMA PLUSSA KESKITTYY BRÄNDIIN!
Tapahtumassa kuullaan ajankohtaista asiaa brändeistä, kriiseistä ja median murroksesta sekä keskustellaan organisaatioiden maineeseen vaikuttavista epävarmuustekijöistä.
Tapahtuma on räätälöity viestijöille, toimittajille, brändiasiantuntijoille ja organisaation kehittämisestä ja strategiatyöstä, markkinoinnista ja organisaation maineesta vastaaville asiantuntijoille.
Tapahtuman toteuttavat yhteistyössä ProCom ja Suomen tiedetoimittajain liitto.
LINKKI tapahtuman nettisivuille
Ohjelma ja aikataulu
Aika: torstai 10.9.2020
Paikka: Lapland Hotel Oulu, Kirkkokatu 3, Oulu & etäosallistumismahdollisuus
9.30 Ilmoittautuminen, aamiaista ja verkottumista
10.00 TERVETULOA
toimitusjohtaja Elina Melgin, ProCom ja pääsihteeri Ulla Järvi, Tiedetoimittajain liitto
10.10 KEYNOTE: MITEN VERKOSTON JÄNNITTEET JA TOIMINTAYMPÄRISTÖN RISTIRIITAISETKIN MUUTOKSET VAIKUTTAVAT BRÄNDIIN? ONKO BRÄNDEILLE OLEMASSA LUOVAA TUHOA?
professori, brändimarkkinointi Saila Saraniemi, Oulun yliopiston kauppakorkeakoulu
11.00 MAKSETTUA VAI PERINTEISTÄ MEDIAA? – KESKUSTELU JOURNALISTISESTA SISÄLLÖSTÄ BRÄNDIN TOIMITTAMANA
Oulun kirjeenvaihtaja Heli Koppelo, MustRead
viestintäjohtaja Mikko Salmi, Oulun kaupunki
liiketoimintajohtaja, digi- ja sisältömarkkinointi, Karoliina Haikonen, Kaleva Media
Keskustelun vetäjänä Ulla Järvi, Tiedetoimittajain liitto
12.00 Lounas
13.00 MINÄKÖ BRÄNDI? ASIANTUNTIJA VIESTIJÄNÄ
LinkedIn-asiantuntija, sekä sosiaalisen rekrytoinnin ja työnantajamielikuvan kouluttaja Tom Laine
13.45 MAINE JA BRÄNDI VIRANOMAISVIESTINNÄSSÄ – CASE OULUN POLIISI
Sari Karhu, viestintäasiantuntija, Oulun poliisi
14.30 Kahvi
15.00 BRÄNDI, NÄKYVYYS JA MARKKINOINTI KASVUN VAUHDITTAJANA
toimitusjohtaja Mikko Haapala, Rollock
15.40 TANSSILLA TUNNETUKSI – LUOKO OULUN AMK:N TANSSINOPETTAJAKOULUTUS TÄHTIÄ SUOMEN VIIHDETAIVAALLE?
tanssinopettajan tutkinto-ohjelman tiimipäällikkö Anssi Kirkonpelto, OAMK
16.15 PÄIVÄN YHTEENVETO
16.30 Siirtyminen iltatilaisuuteen
17.30-19 Verkostoitumistilaisuus ja cocktailit, isäntänä Oulun kaupunki
19 Päivä päättyy